woensdag 16 oktober 2013

Airboatride en stukkie strand

Vanochtend zijn we rustig opgestart. Ik had mijn wekker om kwart over zeven gezet, zodat ik met mijn jarige, nu elf-jarige zusje, kon Facetimen. Helaas hebben ze op Texel geen goede internetverbinding, dus dat ging niet door. Maar gisteravond om zes uur (in NL dus 00.00 uur) heb ik een filmpje opgenomen waarin iedereen voor haar zingt en dat heb ik naar haar gestuurd. Toch nog iets 'bijzonders' gedaan! Daarna op z'n elvendertigst gedouched, aangekleed en de blog van gisteren geschreven.

Na het uitgebreide, zondagse ontbijt dat we elke ochtend nuttigen, hebben we op een relaxed tempo de spullen bij elkaar gezocht om richting Melbourne te vertrekken. We gaan vandaag namelijk een airboatride maken! Het was een flinke rit, over een lange saaie weg. Maar de rit was de moeite meer dan waard.



Bij aankomst bij Camp Holly, zo'n tien mijl voor Melbourne, hebben we ons aangemeld en moesten we drie kwartier wachten op de volgende ride. Camp Holly is de company waar de familie Schönen de eerste keer in FL een ride mee heeft gemaakt en ook ik heb daar de eerste airboatride gemaakt.

Tijdens het wachten hebben we onze appeltjes (de fruitige, niet de metalen), banaantjes en boterhammen opgegeten. Voor we het wisten mochten op-/instappen. 'Als je in het water valt, keren we niet om, want voor we bij je zijn hebben de alligators je al opgevreten! Ik ben ook de goedkoopste echtscheidingsadvocaat, voor $150 regel ik het voor je.' Altijd fijn om te horen, we voelen ons safe! Oorkappen op en gaan met die propellor! Het blijft vet om met zo'n ding over het water en door de swamps te scheren. Dit jaar hebben we meer alligators gezien dan de laatste keer, al waren het dan kleintjes. Het blijft super leuk!

Ronald & ik

Simone & Jo

André & Kyra

Ook Jeroen & Karin zijn natuurlijk mee geweest! Maar ik heb Karin beloofd geen foto's op de blog/Facebook te zetten, dus daar houd ik me aan. Aangezien Jeroen samen met Karin op de foto staat blijf ik die dus verschuldigd..





Na de ride zijn we richting het strand gereden, waar we de auto's geparkeerd hebben en een stukkie over het strand hebben gelopen. Daarna weer zo'n twee uur naar huis, waar Ronald & ik nu wachten op de delegatie met het eten. De rest is namelijk 'even' naar de Walmart om eten te halen, duurt altijd langer dan gepland! Ondertussen ben ik deze blog aan het schrijven en hebben Ronald & ik gepingpongd. Zometeen gaan we eten en relaxen.






Morgen (in NL nu al!) is Jeroen jarig en gaan we een dagje Seaworld doen. De verhalen volgen next blog.

Goedemorgen & welterusten!

1 opmerking:

  1. Met een dolfijnenjacht, een alligatorspeurtocht en een Moose on the loose heb je nu wel een mooie serie beestachtige verhalen. Wij wachten op de manatees......

    BeantwoordenVerwijderen