donderdag 10 oktober 2013

The travel



Om vijf uur word ik wakker van krekels. Shit, krekels in m'n kamer? Oh ja, nieuw geluid op de wekker. Maar wat belangrijker is: vandaag gaan we naar Florida! Zachtjes zeg ik m'n zusje gedag die, om aan de verflucht te ontsnappen, bij mij in bed slaapt. 'Muhhh, ja, veel plezier.' En weg is ze weer. Heerlijk als je zo gelijk weer in je slaap kunt verglijden. Snel douchen, aankleden, fatsoeneren, beker jus d'orange naar binnen gieten en mama wakker maken. Want zij is zo lief om me deze morgen bij huize De Ruijter af te zetten, het vertrekpunt naar Schiphol.

Als ik daar aan kom, gaan bij Karin & Jeroen net de laatste happen ontbijt naar binnen. Zes uur is de geplande vertrektijd, maar dat wordt iets later. De familie Schönen & Kyra zijn wat later, omdat de stijltang van Kyra nog niet was afgekoeld. Tsja, zonder stijltang ben je natuurlijk nergens op vakantie, dus daar moest even op gewacht worden!

De bagage en leden van de vakantiegroep zijn over twee auto's verdeeld. Jo, Simone, André & Kyra in de Renault Kangoo, Karin, jeroen, Ronald en ik bemannen een milieuvriendelijke Honda Civic. Terwijl regen en wind de auto's teisteren, gaan we onderweg naar de luchthaven. Even koukleumen op Longterm Parking P3 terwijl de auto's worden geparkeerd, maar het vooruitzicht op een warm en zonnig Florida geeft  ons moed.

Het is maar goed dat we vroeg zijn vertrokken, want het inchecken gaat niet helemaal soepel. De umlaut op de 'o' van de familie Schönen zorgt bij United voor wat probleempjes. De dame van United komt een kijkje nemen bij de gele incheckzuilen. Ik kan probleemloos ingecheckt worden, maar het volgens mevrouw slimmer als we gewoon naar de balie gaan. 'Neem het karretje maar mee hoor, jullie hebben zoveel bagage.' Dat scheelt weer sjouwen! Aan de balie blijkt de ESTA van Simone niet te kloppen. En ik heb alles nog wel zo zorgvuldig gecontroleerd met aanvragen! Uiteindelijk blijkt dat ik met de kopie van haar oude paspoort heb gewerkt, en ja, dat nummer klopt natuurlijk niet met het nieuwe. Bij de ESTA zuil gelukkig zonder problemen een nieuwe aanvraag kunnen doen, waarna ze alsnog snel ingecheckt kan worden. Door de paspoortcontrole (ik gebruik de 'geautomatiseerde') en naar de McDonalds om iets te drinken. De andere dames scoren nog even een luchtje en dan is het tijd om naar de gate te gaan.

De vlucht verloopt prima, af en toe een beetje bumpy, waarop Jeroen roept: 'Ik zei dat ik niet naar Disney wilde, ik hoef niet in de achtbaan!' Voor de lunch kunnen we kiezen tussen 'chicken with rice and mushrooms' en 'beef with a sauce of redwine'. Ik sla de lunch over, ik heb zelf m'n bammetjes gesmeerd. Alleen Ronalds salade verdwijnt in mijn maag. We vermaken ons met films, series, spelletjes of muziek op de iPad en iPod, de DS en de films op de stoelschermpjes. Na een goede landing en een behouden vlucht verlaten we het vliegtuig.

Bij Immigrations ga ik in m'n eentje naar de balie. Een grote meid als ik, met al wel drie Floridatrips op haar naam, kan dat best zelf! Klein gesprekje aangeknoopt met de man achter de balie. 'Is this you?' 'Yes.' 'What did you do?!' 'I cut my hair and got glasses now.' 'I must say you look better in person!' Kijk, altijd fijn om te horen! Bij de 'newbies' duurt het even voor ze worden toegelaten, het systeem is wat langzaam bij de nieuwelingen. Omdat ik zo snel door ben, verzamel ik de koffers en tassen alvast. Nadat we weer compleet zijn, lopen we naar customs en gaan door de securitycheck. Dan volgen er twee uurtjes wachten die goed worden doorgebracht met behulp van wifi, Facebook, Whatsapp en Wordfeud.

Ook de tweede vlucht verloopt soepeltjes, alleen jammer dat iedereen totaal afgezonderd zit. Een stil vluchtje dus. Het geduld wordt beloond met een prachtige zonsondergang en een panorama vol lichtjes als we op Tampa aanvliegen om te landen.
De bagage is zo bij elkaar gezocht, alleen het ophalen van de auto's duurt even door alle extra's die de baliemedewerker ons aan wil smeren. Maar Jeroen, Ronald & Jo blijven stug 'Nee'en' bij de eerste auto, dus de tweede is zo geregeld. Op dit moment zitten Ronald, Jo & ik in een zwarte Jeep, de rest heeft zich verschanst in een grijzige minivan (géén idee wat voor automerk, foto's en details volgen later ;)) en zijn we van Tampa onderweg naar onze villa in Kissimmee.

*Een uur of drie later*
Zo, we have arrived. Het huis valt eh, anders uit dan verwacht. Eerlijk is eerlijk, het huis van twee jaar geleden was stukken mooier.. Maar goed, we slapen, douchen, ontbijten en (af en toe) zwemmen hier, verder zullen we denk ik veel onderweg zijn. Dus ja.
We hebben net nog even van de eerste Budweiser genoten, de kamers zijn verdeeld, dus we kruipen tussen de (klamme) lakens.
Goedemorgen allemaal, en welterusten!

ps. Ik weet niet of er dagelijks een update gaat komen, maar ik ga wel zoveel mogelijk foto's plaatsen. Foto's van het huis en de auto etc. volgen dus later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten